liepos 29, 2016

,,Svarbu ne būti apskritai, o kaip būti" - Gayle Forman ,,Tik viena diena"

Knygas perku retai. Turbūt lengva suprasti to priežastį. Mieliau einu į savo kaimo ar miesto bibliotekas. Tačiau jei randu gerą akciją ir nusiperku knygą, labai ją ,,taupau". Skaitau lėtai (bent jau stengiuosi), tik po kelis puslapius per dieną. Tačiau, kai ,,Tik viena diena" buvo nuskanuota kasoje (be to, jei ne Knygų mergaitė, turbūt nebūčiau įsigijusi šios knygos) ir atversti pirmieji puslapiai... Na, tada man prireikė tik vienos dienos, kad ją perskaityčiau.

APIE
Alison vienturtė, kurios gyvenimas, galima sakyt nuo pat vaikystės, buvo suplanuotas tėvų. Mokyklos baigimo proga, tėvai jai įteikia nepigią dovaną - turą po Europą, skirtą jaunimui. Kartu išvykusi geriausia draugė Melani įsitikinusi, kad per vasarą, prieš išvykstant į universitetus, būtina pasikeisti. Ir kad turas po Europą, puikus šansas. Tačiau Alison kitokios nuomonės ir kelione lieka nesužavėta. Paskutiniąją dieną, visi keliautojai turėjo žiūrėti ,,Hamletą". Tačiau likimo vingiai pasisuka taip, kad geriausios draugės praleidžia jį ir išlekia stebėti ,,Dvyliktosios nakties". Vieną pagrindinių vaidmenų atliekančių aktorių Alison sutinka traukinyje. Ir jis pasiūlo jai vienai dienai išvykti į Paryžių. Visuomet sakiusi ,,ne" avantiūroms, šį kartą Alison pasako ,,taip" ir leidžiasi tik vienai dienai į savo gyvenimo nuotykį, kuriame gausu nuotykių, netikėtų atsitiktinumų, romantikos ir... skaudžių praradimų, privertusių gyvenimą apsiversti aukštyn kojomis.

MANO NUOMONĖ
Ech.. Paryžius! Dar viena priežastis, kodėl nusipirkau šią knygą buvo ta, kad didžioji ir pati pagrindinė dalis veiksmo vyko šiame meilės mieste. Savo prisiminimus apie kelionę (tokia ir kelionė, dvi dienos) į Paryžių, buvau užkasusi po storu dulkių sluoksniu. Tarsi gražų sapną, kurį graudu prisiminti. Tad vos knygoje prasidėjo veiksmas prasidėjo Paryžiuje, mintimis vėl ten nusikėliau. Vėl vaikščiojau siauromis gatvelėmis, plaukiant po tiltu ranka liečiau drėgną jo viršų, stebėjau Seną, lipau daugybe laiptelių (jų virš 200. Skaičiavom!), klausiausi talentingiausio kada nors sutikto akordeonisto, grožėjausi Švč. Jėzaus širdies bazilika ir atsiverenčiu miesto vaizdu. Skaitant šią knygą sukilo tiek prisiminimų! Tad net nenorėdama apsiašarojau. Po velnių, juk ir aš ten buvau! Ir aš Paryžiuje gėriau vyną! Turbūt dėl sukeltų prisiminimų ,,Tik viena diena" paliko man tokį įspūdį! Taip pat labai patiko tai, kad nuolat ,,šmėžavo" Šekspyras ir jo pjesės. ,,Svarbu ne būti apskritai, o kaip būti". Šie žodžiai mane privertė labai susimastyti, daug ką apsvarstyti. Knygoje taip pat kalbama apie tikrojo savęs ieškojimą, ribą tarp tikro gyvenimo ir vaidybos, kas man labai aktualu. Todėl knygą rekomenduoju visiems savyje pasiklydusiems!

O jūs ar skaitėte šią knygą? Kas labiausiai patiko/nepatiko?
Jei neskaitėte, tai kokia knyga jus ,,palietė" labiausiai ir sukėlė daugiausia prisiminimų?

2 komentarai:

  1. Skaitau ir taip bum, savo pavadinimą matau. Nepatikėsi, kokia šypsena užsiplieskė :3
    Man labiausiai patiko tos vietos, kur jau Alison ieško jo ir daktarai pasako, kad tą diena jis veržėsi atgal pas ją, minėjo, kodėl turi grįžti. Ir žinoma, pati pabaiga. Man ji dabar viena topinių knygų, romantinė, bet ne per daug. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Po tos vienos dienos labai tikėjau ir labai laukiau, kad išaiškės, kad Vilemas jos irgi ieško.
    Ir taip, tai tikrai ypatinga meilės istorija :)

    AtsakytiPanaikinti